10 trenduri din turism si cum se va schimba modul de a calatori in urmatorii ani?

vedere gradini Gardens by the Bay Singapore

Recent am fost la eTravel Conference si dupa aceste eveniment, trendurile din turism despre care tot citisem si pe care adesea le simtim pe pielea noastra ne-au fost confirmate. Si pentru ca tot ne indreptam cu pasi rapizi catre 2019, ne-am gandit sa impartasim cu voi inainte de inceperea anului cateva directii in care se va schimba modul de a calatori in urmatorii ani.

1. Traiasca experientele!

Atat ca procent de crestere, cat si in suma absoluta, cheltuielile cu experientele vor depasi cu mult cheltuielile pentru bunuri materiale. Nu poate sa ne bucure nimic mai mult decat asta, speram sa ajunga trendul mai repede si la noi, romanii, care avem un puternic simt al proprietii. Si, sa traiasca experientele, cat mai autentice, bogate si intense!

doar noi desertul si marea buggy atv grup calatori paracas peru travelship

 

2. Este pentru mine? Personalizarea e un must! 

Stiti trendul cu hand made, ei bine, in turism vorbim de tailored made. Personalizarea devine din ce in ce mai importanta, preferintele mai variante, accentul este pus din ce in ce mai mult pe hobby-urile si dorintele specifice ale calatorilor.  Conform statisticilor, 57% din persoanele care calatoresc aleg sa isi personalizeze pachetele de vacanta astfel incat acestea sa fie potrivite pentru ei. Iar tehnologiile viitorului precum artificial inteligence, machine learning & big data sunt cele vor duce aceasta industrie la urmatorul nivel.

cuba faleza experienta aventura america latina libertate travelship

3. Go Mobile or Go Home!

Traficul de pe mobil a ajuns la 52.8% (Statistica.com, iulie 2018) si 69% dintre clienti prefera sa faca rezervarile personal de pe mobil si folosesc mobilul pentru a ajunge la informatiile dorite de ei (BrightEdge, 2017).

Telefoanele sunt folosite pentru rezervarea zborurilor si pentru rezervari la hotel. Calatorii folosesc de cele mai multe ori telefoanele pentru a gasi servicii sau activitati si atractii turistice, pentru a localiza magazine si restaurante sau pentru a gasi destinatii. O mare parte din este petrecut pe aplicatiile de pe mobil!

vulcanul acatenango guatemala hiking

4. Like pentru asistenta online & raspunsurile instante

Daca in trecut totul se facea fata in fata sau la telefon, iar cand trimiteai un email nu te asteptai neaparat sa rassunda cineva, acum clientii sunt foarte fericiti sa stie ca pot beneficia de asistenta online si de multe ori prefera aceasta varianta care ofera raspunsuri mai rapide, daca nu instant. Ca urmare si a cresterii constiintei de consumator si a drepturilor aferente, oamenii sunt acum mult mai deschisi sa comunice cu serviciul de relatii cu clientii, in toate modurile posibile, iar chatbot este o modalitate de a oferi astfel de solutii.

motocicleta plimbare pe stradutele din Cuzco peru travelship

5. Like si pentru rezervarile last minute 

Daca in trecut exista frica de a nu gasi ceea ce cauti, in ultima vreme nu numai ca vei gasi, ci adesea poti gasi chiar mai ieftin, confom principiului last minute offer! Conform statisticilor, cautarile de tipul azi, la noapte, maine s-au inmultit considerabil si sunt facute de pe mobil. Aceasta crestere a aparut in ultimii 3 ani. Se pare ca 72% dintre rezervarile facute pe mobil au loc cu 48 de ore inainte de data plecarii. Calatorii vor mai multa flexibilitate si dispozitivele mobile o ofera din plin.

beijing cum sa iti planifici excursia calatoresti

6. Noi destinatii, noi orizonturi 

Avand in vedere ca preferintele calatorilor sunt tot mai vaste si ca limitele sunt tot mai mici, tot mai multe persoane cauta destinatii mai putin populare si accesate pana acum, o intrega paleta de optiuni apare la orizont!

Spre exemplu,  Orientul Mijlociu ajunge in topul preferintelor: se pare ca numarul de persoane care cauta destinatii in Orientul Mijlociu aproape ca a depasit numarul celor care cauta destinatii de vacanta in Europa si America de Sud si numarul este in continua crestere. Potrivit unui studiu recent realizat, Orientul Mijlociu este destinatia cu cea mai mare crestere din lume. 

In plus, noi destinatii din Europa intra in listele de preferinte, cum ar fi Belrus, Republica Moldova si chiar Romania.Pentru ca zonele din Europa foarte cautate cum sunt Italia si Croatia continua sa fie vizitate de un numar mare de turisti in fiecare an, multi calatori aleg destinatii mai putin aglomerate si mai ieftin. 

Social media este locul care deschide ochii si aduce in atentia publicului destinatii mai putin cunoscute pe care tot mai multe persoane vor sa le vada. Spre exemplu, Butan, Etiopia, Kazakhstan si Paraguay sunt tot mai des cautate.

 

Cetatea Petra, Iordania

7. Atentie, baby on board! 

Daca ne uitam in jur, din ce in ce mai multe cupluri decid sa calatoreasca cu cei mici si sa isi adapteze astfel stilul de calatorie. Intr-un studiu recent efectuat in Canada, familiile mono-parentale pleaca in calatorii in format complet. Mai exact, parintele responsabil ia copiii cu el in calatorii. Acest lucru modifica dramatic dinamica pe care o au calatoriile. Industria turismului incearca sa ofere solutii cat mai curand si dezvolta oferte si pachete speciale pentru aceste cazuri. Multe dintre hoteluri si pensiuni au programe speciale pentru parintii singuri si au aparut tururile de familie.

camila si beduinul in desert

8. Turismul de aventura capata o noua definitie

Conform unui studiu recent facut de Adventure Travel Trade Association, definitia aventurii se schimba: mai mult de cat activitatile cu adrenalina preferate de 45% din turisti, calatorii prefera experiente care le deschid orizonturi. Calatorii isi doresc in continuarea aventura, insa termenul este redefinit: nu intamplator au aparut tururi de ciclism pe Valea Loarei, care ofera in acelasi timp si clase de gatit, degustare de vinuri si vizite la pietele locale. E si asta o aventura nu?

Txakoli, vinul traditional din Euskal Herria tara bascilor experienta calatorie travelship

Txakoli, vinul traditional din Euskal Herria

10. Daca tot e iarna, macar sa fie ca-n povesti! 

Un studiu recent a descoperit ca 79% din americani considera calatoriile peste ocean in timpul iernii mai placute, in timp ce 53% dintr ei prefera zonele reci. Se pare ca cei mai multi turisti care aleg sa calatoreasca iarna prefera destinatii reci si nu sunt motivati de zonele calde in aceasta perioada. De fapt, se stie ca festivalurile din timpul iernii de peste tot din lume, dar mai ales cele din statele care au o iarna clasica, sunt absolut fabuloase. Spre exemplu, Festivalul Ghetii din China a avut peste un milion de vizite din afara Chinei anul trecut.

Numarul de hoteluri deschise in jurul cercului polar a crescut si au aparut chiar noi hoteluri. Aceasta tendinta este in continua expansiune, iar trendul este in directia „daca tot e iarna, macar sa fie iarna ca in povesti, cu nameti pana la genunchi si ursi polari”!

Iarna, la inaltime

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Share pe Facebook
Share pe Twitter
Share pe Google+
Contacteaza-ne!