Aventura Latina continua: 2 saptamani conquistadori prin Peru si Columbia

peru traditii cultura oameni calatorie peru columbia travelship.ro

Plecam din nou in America Latina, de data aceasta in Peru si Columbia. Cum zona asta a globului ne-a urcat adrenalina si pofta de viata la cote maxime, nu puteam sa nu ne dorim sa revenim cat mai repede, iar Peru era clar urmatorea pe lista.

Oameni imbracati in porturi traditionale colorate, cantand la zampoña si intampinand turistii cu un zambet modest. Stradute pavate coloniale, ce serpuiesc printre biserici si piete largi, impunatoare. Soarele apunand de-a lungul falezei, cu un “Vamos a beber un buen pisco!” rasunand in departare. Toate acestea ne asteapta in Lima! 😍

Desertul cu ale sale mistere, incluzand cel al liniilor Nasca, o civilizatie pierduta acum cateva mii de ani care a lasat scrisa o poveste in desert. Cu siguranta nu vom descifra noi misterul, dar suntem ca ne va lasa cu gura cascata. Apoi urmeaza Huacachina unde vom petrece o seara intr-o mica oaza, o insula de viata in mijlocul desertului necrutator. Vom admira stelele din propriul nostru cort, ne vom trezi la rasarit pentru a admira oaza in bataia primelor raze de soare si vom face sandboarding pe dunele de nisip.

Viata prin Medellin, o metropola de 2.5milioane de locuitori care a renascut ca pasare Pheonix in ultimii ani, devenind un oras modern, antreprenorial, cu o crestere accelerata.  In doar 20 de ani, din capitala mondiala a crimei si casa temutului traficant de droguri Pablo Escobar la titlul de “cel mai inovativ oras din lume” (asa cum a fost numit in 2013 de catre o prestigioasa revista).

Suntem 15 calatori pasionati, cel mai mare grup de pana acum si asta face totul si mai frumos 😃. Am planificat in detaliu traseul de acum cateva luni si nu e de gluma, traseul nostru are peste 70 de pagini, “sintetizat” dupa ce am citit cel putin primele 3 pagini de pe Google pentru fiecare locusuor in parte, pe unde vom calca. Trebuie sa recunoastem ca ne-a luat cateva weekenduri bune, dar credem ca am ales cele mai tari experiente si ca ne vom aminti cu totii de aceasta vacanta cu mare drag, toata viata.

Cele doua saptamani si jumatate, le-am impartit intre 11 zile in Peru si 6 zile in Columbia. Nu vor lipsi capitalele celor doua tari, Lima si Bogota, dar nici perlele coloniale Cuzco sau Cartagena, Machu Picchu si Inca Trail, visul oricarui calator aventurier, dar si relaxarea pe plajele din Caraibe in parcul Tayrona sau dormitul acasa la localnicii Uros pe insulele de pe lacul Titicaca.

Top 5 experiențe pe care le asteptam cu sufletul la gura

Sunt cateva momente in vacanta pe care le asteptam cu sufletul la gura si pe care le-am planificat cu maxim de entuziasm. Asa ca ne-am propus sa facem aici un top cu 5 experiente, iar in timpul vacantei sa va tinem la curent si va spunem daca au fost peste, conform sau sub asteptari. Cu siguranta, vor fi si cateva locuri-surpriza care ne vor impresiona mai mult decat ne asteptam de-a lungul calatoriei noastre, cum a fost Semuc Champey in Guatemala despre care am scris aici.

1. Rasaritul la Machu Picchu, orasul pierdut si inima celui mai mare imperiu din Lumea Noua pana in secolul al XVI-lea. Stati un pic, la Machu Picchu nu ajungi oricum, iar noi am ales sa luam la pas poteca Inca pe care nici conquistadorii nu au ajuns, printre situri arheologice vechi de peste 800 de ani, trecatori abrupte si o natura care te copleseste prin maretia si biodiversitatea ei (speram sa avem noroc sa vedem si simpaticele lame aici). Machu Picchu este un fel de mecca pentru calatorii din toate colturile lumii, iar pentru noi care ne-am indragostit de America Latina e un vis care se implineste: sa ajungem aici si sa admiram din toate unghiurile maretul sit, sa prindem cu privirea cat mai multe cadre si sa le pastram pentru totdeauna in suflet.

peru macu picchu vedere verde

2. Apusul in oaza de la Huacachina, singura oaza in desert din America Latina. Visul oricarui calator prin desert: sa gaseasca in mijlocul dunelor o oaza cu apa si verdeata. Dupa o zi de aventura, caci la Huacachina ne asteapta drifturi cu buggy-urile prin dunele gigantice de nisip si sandboarding, revenim in oaza pentru un rasfat pe un sezlong la umbra palmierilor de unde vom putea admira apusul in desert. Speram sa nu fie doar un miraj 😆!

huaccachina peru apus oaza

3. Sa petrecem o zi alaturi de localnicii de pe insulele lacului Titicaca, gatind si dansand alaturi de populatia Uros, celebra in toata lumea datorita celor peste 60 de insule plutitoare din stuf construite pe lacul Titicaca pentru a scapa de cuceritori.

titicaca uros insula sruf traditii peru

4. O noapte intr-un hamac sub cerul liber, pe o stanca de langa un golfulet in rezervatia naturala Tayrona din Columbia, cu sunetul valurilor si al vietuitoarelor din padurea ce se termina in mare pe fundal. Nu-i o scena cu “Piratii din Caraibe”, va fi decorul in care am ales sa ne petrecem doua zile.

tayrona park hamac paradis apa albastra plaja columbia

5. Ratacind printre stradutele coloniale din Cartagena (Columbia), perla nestemata a Caraibelor, un oras plin de legenda, romantism si atmosfera boema, unde nu poti sa iti doresti nimic mai mult decat sa uiti de tine printre stradute, plazas, terase si biserici impozante. Iar Cartagena intra in categoria selecta a celor cateva orase din lume ce pot fi numite “un muzeu in aer liber”.

columbia cartagena localnic strazi colorate

De la planificarea in Excel pana la primul zbor

Pe modelul croitorului ce isi face singur cojoc pe masura lui, asa ne cream si noi propriile vacante de la 0, tot pe masura noastra. Si cand spunem asta ne referim atat la preferinte, cat si la buget. Daca sunteti curiosi cum facem, am povestit la emisiunea BiziLive mai in detaliu.

Specific, pentru traseul de doua saptmani si jumatate in Peru si Columbia:

• Biletul de avion Bucuresti-Bogota l-am luat cu 7 luni inainte. Bucuresti-Bogota = 600 de euro cu escala de 2 ore in Amsterdam. Cum am găsit oferta? Am sarbatorit cum se cuvine aniversarea celor de la KLM ce in luna octombrie au iesit pe piata cu niste promotii foarte bune.
  • Apoi am trecut la treaba si am inceput entuziasmati sa ne facem traseul. Asta nu-I putin lucru pentru ca sunt atat de multe de vazut in atat de putin timp si de fiecare data apare provocarea timp vs. buget: nu ai timp, trebuie sa largesti buzunarul.
  • Zborurile interne prin America de Sud nu sunt la fel de ieftine precum cele din Europa sau din Asia de Sud-Est. Totusi, pe 6 zboruri (doar pe un segment), am scapat cu 400 de euro in total, bilete luate cu 4 luni inainte de plecare. Nu e tocmai putin, dar cu biletele de Peru in buzunar, nu am vrut sa renuntam la nimic, asa ca am preferat sa platim mai mult.
  • Ce ne-a mai costat mult si merita mentionat este Inca Trail, timp de doua zile, cu Machu Picchu si Huayna Picchu, muntele pe care te cateri pentru a prinde cea mai tare vedere cu Machu Picchu. Toata distractia asta ne-a dus undeva la 365 de euro/om, bani care in mare parte merg catre guvernul peruan pentru ca daca vrei sa faci cele de mai sus, trebuie sa apelezi la o agentie acreditata. Pe restul de tururi, am mai platit inca 300 de euro (traseul Lima-Cusco cu opriri la obiective, dormit pe insula de pe lacul Titicaca cu localnicii, Valea Sacra a incasilor sau turul prin Medellin).
  • Din fericire, cazarile nu sunt scumpe, am platit in medie 15 de euro/persoana pe noapte pentru cazari medii, cam de 3 stele.
  • Si cireasa de pe tort, am cautat tururi cu localnici, locuri cat mai autentice in care sa ne petrecem serile, puncte de belvedere si activitati de tipul “o data-n viata”.
  • Mâncarea, transportul local si intrarea la obiective le-am estimate la 400 euro/persoană.

Cu totul, excursia ne va ajunge aproximativ 2.300 de euro de persoană. Este cea mai scumpa vacanta a noastra de pana in trei saptamani de pana acum, asa ca cu siguranta dupa, ne vedeti prin Asia sau India sa ne mai revenim 😆.

Urmariti-ne aventura pe pagina noastra de Facebook Travelship.ro unde vom posta live in fiecare zi. 🌎

2 Comments

1. Stefan spune:

Buna ziua , Stefan este numele meu sunt un împătimit al călătoriilor ca voi ! Am citi si m-am ofticat de plecare voastră in Peru -Columbia , as fi mers cu voi ! 0 locație pe care mi-o doresc enorm sper sa o realizez la anul ! As îndrăzni sa va cer o copie de pe planul vostru pt a-mi aranja si eu drumul pt la anul ! Cu stima ! Drum bun călătorie frumoasa fără evenimente nedorite !

• travel spune:

Multumim pentru urari, Stefan, noi ne doream de ceva vreme Peru si Columbia si de data asta s-au aliniat astrele :), toate la momentul potrivit. Vom posta traseul detaliat cand ne intoarcem – mai includem si impresii/sfaturi/ce am face diferit dupa ce vizitam locurile :). Calatorii de suflet!