Calatori in izolare. Cum ne petrecem timpul acasa? | Travelship

Calatori in izolare. Cum ne petrecem timpul acasa?

calatori in izolare activitati carantina aeroport avion

Ne stiti, calatoriile sunt pasiunea noastra si fac parte din stilul nostru de viata, insa in perioada asta suntem calatori in izolare. Nu o sa ne prefacem, nu e prea usor avand in vedere bucuria pe care o aveam pentru fiecare noua calatorie, iar calatoriile planificate pentru 2020 erau una si una si le asteptam cu sufletul la gura.

In 2020 aveam planificate si multe calatorii de grup, pentru primele 4 stranseseram grupul de tineri gata de aventura si experiente si eram pregatiti sa plecam la drum. Doua dintre ele au picat deja si am muncit mult ca sa recuperam banii de la furnizori astfel incat oamenii sa ramana acasa in siguranta, fara nicio pierdere, cu promisiunea ca vom relua calatoria de indata ce se va putea. Mai devreme sau mai tarziu, lucrurile vor reveni la normal si intre timp noi ne vom ajusta la noul context.

Suntem si noi afectati, mai putin decat alte agentii mari de turism, mai mult fata de persoanele care nu au business-uri personale. Dar nu despre asta voiam sa va povestim, ci de fapt sa va zicem cum ne petrecem timpul acasa in perioada in speranta ca va mai dam idei, deja au trecut vreo 3 saptamani si incepe sa devina mai greu sa #stamacasa. Si in acelasi timp voiam sa va intrebam pe voi cum va mai simtiti, cum trece timpul, ce avantaje vedeti si cum v-ati ajustat planurile de calatorie.

Citeam zilele trecute faptul ca 40% din fericirea noastra este data de ceea ce gandim si ce facem zilnic, asa ca, mai ales in aceasta perioada aceasta este important sa constientizam cum ne petrecem timpul. Si apropo, doar 10% e dat de circumstantele noastre, deci nu va lasati pacaliti de acest 10%! 😉

Asa ca hai sa incepem cu partile bune ale acestei situatii, noi credem ca exista si anumite beneficia pe care s-ar putea sa nu le constientizam. Mentionam ca vorbim din perspectiva noastra si uitandu-ne la partea plina a paharului, cu siguranta sunt si oameni care din pacate nu se pot bucura de aceste beneficii.

 

1. Care sunt partile bune ale acestei situatii de carantina sau de auto-izolare?

  • In primul rand, cu timpul asta nu ne vom intalni prea curand.

Dupa perioada de stat in casa, cu totii putem spune ca avem totusi un pic mai mult timp. Mai putin timp pierdut cu aranjatul dimineata, in trafic, la diverse intalniri si in drumul catre ele (deci iar in trafic), alergand dintr-un loc in altul, pe drumuri.

Important e insa ce facem cu acest timp extra si, poate fara sa iti dai seama, in ultimele doua saptamani ai decis ce ai facut cu el, lipsa de alegere e tot o alegere.

  • In al doilea rand, ai mai multa libertate sau flexibilitate in a-ti organiza timpul.

Pentru cei care lucreaza de acasa de exemplu, cel mai probabil exista mai multa libertate in ceea ce priveste munca si poti mai usor sa iti organizezi timpul. Poate vrei sa iei o pauza mai mare la pranz, sa faci sport in timpul zilei sau sa iei o pauza de citit. De cate ori ti-ai permis asta la munca? E o sansa unica sa descoperi ce ritm ti se potriveste cel mai bine.

rasaritul in desertul Iordaniei

Te-ai gandit ce ai de gand sa testezi si ce vei schimba in aceasta perioada? Vorba aia, ce nu te distruge te face mai puternic 😊. Mai jos cateva idei:

 

2. Ce poti face diferit in perioada asta?

  • Sa testezi cum e sa lucrezi de acasa mereu, e stilul de viata al freelancerilor si al unor antreprenori. Ti-ar placea sa faci asta? Programul 9-17:00 nu e obligatoriu pentru toata lumea!
  • Sa iti construiesti obiceiuri noi: Daca nu stii de unde sa incepi, poti citi cartea 7 habits of highly effective people Stephen Covey. Si un sfat important e sa incepi treptat, nu incerca sa iti faci un program strict si sa schimbi totul deodata, te va tine 1-2 saptamani. Pentru perioada carantinei, 1-2 obiceiuri sanatoase instituite sunt suficiente. Si va fi un sentiment placut sa iti amintesti ca te-ai ales si cu ceva bun din aceasta perioada 😊.
  • Sa petreci timp cu tine sau, daca asta te sperie, sa iti setezi obiective clare. Exista 4 dimensiuni importante in viata si asa poti sa iti structurezu obiectivele: fizic, mental, spiritual, social/emotional. Daca nu ai apucat sa faci asta pe 2020, poate iti vine cheful acum, noi o facem in fiecare an!
  • Sa iti intaresti relatiile! Ai mai mult timp pe care il poti petrece cu familia restransa si cu prietenii in call-uri. Tot prin call-uri poti face networking si sa discuti cu oamenii cu care nu ai mai apucat sa vorbesti de mult. Incearca sa profiti de perioada asta, oamenii au nevoie de conexiuni si sunt mult mai deschisi.
  • Sa te odihnesti mai mult si sa iti reincarci bateriile! Poate trebuia sa incepem cu asta pentru ca de multe ori ne plangem ca suntem obositi si ca trebuie sa ne reincarcam bateriile. Uite ce ocazie buna.
  • Sa economisesti ceva banuti si, cu ocazia asta, sa iti dai seama care sunt lucrurile de care de fapt nu ai nevoie si fara de care poti trai foarte bine. Poate mai tai definitv anumite costuri nejustificate din viata ta. Inclusiv, iti poti seta sa iti pui intr-un cont de economii suma pe care ai fi cheltuit-o pe zi in mod normal.
  • Pentru fete, poti face o pauza de la machiaj, unghii, mers pe tocuri – chestiile astea pot deveni obositoare dupa un timp si o pauza e binevenita, daca iti setezi destule activitati pentru tine, poti privi aceasta perioada ca un retreat.
  • Sa faci lucrurile pe care nu ai apucat sa le faci de mult timp, lucruri care iti fac placere sau care te pot ajuta pe viitor! Imposibil sa nu ai pe lista lucruri pe care iti doreai de mult sa le faci si niciodata nu apucai. De exemplu, poate iti promiti de mult timp sa faci ordine in lucrurile din casa (sa mai scapi de chestii inutile), sa iti aranjezi balconul sua gradina pentru cei mai norocosi, sa faci oridine in fotografii sau ii faci o surpriza frumoasa partenerului.

izolare activitati relaxare

 

3. Activitati de carantina #stamacasa (si nu numai)

Am facut o lista de activitati pe care noi le-am facut in ultime perioada, am in minte chiar un scenariu in care in timp ce le citesti spui “facut” la unele dintre ele 😄). De aceea, mai asteptam si noi propuneri, sunt binevenite!

  • De lucrat la planuri personale: Ne place mult in perioada asta sa ne facem planuri de viata, de relatie, de business, de vacante (pe termen mai lung). Daca aveti proiecte sau business-uri personale, noi acum investim mai mult timp pentru strategie si sa ajungem la zi cu toate lucrurile cu care ramasesem in urma.
  • Sport: Avand in vedere cat stam in casa pe un scaun sau o canapea, cred ca e important sa facem chiar mai mult sport ca inainte in perioada asta. Poti incepe cu ceva mai usor de relaxare (recomand Yoga with Adriene gratis pe Youtube), fie ceva prin care sa arzi mai multe calorii (sunt multe programe, aplicatii – noi folosim Freeletics si chiar unii antrenori fac cursuri live cu clientii lor) sau daca te tine, le poti face pe amandoua.
  • De facut ordine in lucruri: E unul dintre lucrurile pe care le-am tot amanat si, mai ales ca am citit cartea “Arta Esentei” in care este explicata filosofia simplitatii imbratisata de japonezi, am reusit sa scap de multe lucruri inutile. Mi-a adus o mare satisfactie.
  • De facut ordine in lucrurile virtuale: Mi-am organizat pozele de pe telefon in foldere, inclusiv pozele cu toate documentele, parolele, totul sincronizat si pe laptop, sunt sigura ca o sa imi salveze mult timp pe viitor. Si m-am apucat treptat sa selectez si cele mai faine poze din vacante.
  • De instalat aplicatii utile de organizare. Si legat de asta, poti sa te mai gandesti de ce aplicatii ai mai avea nevoie sa iti faci viata mai simpla, cu siguranta s-a inventat o aplicatie si pentru ce nu te astepti. Eu folosesc MyFitnessPal ca sa imi tin sirul
  • Citit si investit in tine: E o perioada buna de citit 30-60min pe zi, intr-o luna deja ai 1-2 carti bune citite, din care poti ramane cu cateva idei faine. Te mai poti documenta in legatura cu diverse topicuri de interes pentru tine, fie ca tin de sanatate, hobbyuri sau orice altceva.
  • Cursuri si conferinte online: Exista multe platforme si gasiti cursuri pentru aproape orice subiect. Puteti incerca cursuri online pe Udemy sau Coursera, iar legat de conferinte online, am vazut destul de multe initiative in ultima perioada, aici de exemplu o conferinta online pe Marketing si e-Commerce.
  • De calatorit virtual: Ne uitam la multe documentare si vlog-uri de travel pentru ca da, ne e dor sa calatorim. Ne place Visual Politik, Vagabrothers (Youtube), Human Planet, Our Planet, Dark Tourist, Explained (Netflix) si aici avem o lista cu 10 filme despre calatorii, vacante si destinatii. Iar recent am instalat aplicatia Google Earth si la Voyager poti cauta diverse destinatii sa le vezi live: de exemplu ieri ne-am uitat sa vedem cum arata Yellowstone si Yosemite, am cautat National Parks of the United States.
  • De intalnit virtual cu prietenii: De multe ori nu ne potriveam ca programul, asa ca acum e mult mai simplu de stabilit orice intalnire.
  • De testat niste retete consacrate: Nu imi place sa gatesc, dar ma gandesc sa mai testez cateva retete care sa ramana in portofoliu, bineinteles usor de gatit si practice. Pe lista am deocamdata quesadilla, paste cu fructe de mare, coaste, quiche; vreau de exemplu sa mai testez supele crema si ceva mancare gatita.
  • Sa gradinaresti sau sa iti organizezi spatiile din casa: eu mi-am luat vopsea si ceva flori pentru balcon si avem si un proiect mai mare sa organizam curtea de la tara. S-ar putea ca anul acesta chiar sa ne iasa!
  • Sa ai grija de tine: poti sa investesti ceva mai mult timp in tratamente naturiste, mancare sanatoasa, sport, yoga, meditatie, hobby-uri sau ce iti face tie placere.

activitati carantina yoga la lacul atitlan guatemala

stam acasa calatori in izolare studiat

4. Ce sa nu faci, pe principiul “asa nu”?

  • Sa nu stai toata ziua pe canapea sau in pat, stim ca e tentant, dar altfel te simti la finalul zilei cand poti spune ca nu a trecut ziua degeaba pe langa tine!
  • Sa nu te izolezi, fara a mai vorbi cu lumea, cu prietenii.
  • Sa nu mai ai grija de tine si sa stai toata ziua in pijamale. Nu subestima importanta de a trezi dimineata si de a-ti incepe ziua bine.
  • Sa nu mananci incontinuu. Camara aia plina cu provizii si bunatati pentru vreo 2 saptamani, nu te pune pe ea din prima zi! 😅

copil gras mancat tot in carantina

distantare sociala coronavirus

5. Sfaturi pentru cei ce lucreaza de acasa – work from home

  • Incepe-ti dimineata bine, cu un mic ritual la cafea sau poate chiar yoga, iti permiti chestia asta 😊.
  • Incearca sa iti definesti programul de lucru si sa iti blochezi pauzele pe care vrei sa ti le iei (pranz, dar inclusive gandeste-te daca vrei sa iti mai iei vreo pauza in timpul zilei). Si da, nu trebuie sa fii mereu online ca sa arati ca iti faci treaba, e chiar dovada de buna organizare sa respecti un program, sa iti respecti timpul personal si familia.
  • Nu trebuie sa fii in toate intalnirile (sari peste cele unde nu aduci valoarea adaugata) si incearca sa scurtezi call-urile, e obositor pentru tine si pentru ceilalti sa stai doua ore intepenit pe un scaun. Poate chiar vrei sa folosesti casti si sa te mai plimbi prin casa cand poti face asta.
  • Daca esti manager, stai mai mult cu cei care iti raporteaza in 1:1-uri ca sa intelegeti ce dificultati intampina (mai ales daca au copii, e mai dificil) si de ce ar putea avea nevoie.

Am inceput cu gandul unui articol mai scurt, dar s-au strans multe ganduri, idei, poate suntem si noi nevorbiti 😊). Mai ziceti de voi, cum va petreceti timpul, ce avantaje mai vedeti la aceasta situatie, cum e sa fii calator in carantina si la ce planuri de vacanta inca mai sperati?

Buna! Vrei sa afli primul despre calatorile memorabile organizate de noi si sa afli noutati despre destinatii si vacante?

Aboneaza-te la newsletterul nostru saptamanal si vei primi cel mai tare email din Inbox-ul tau! ;)