Calatorii in Erasmus: povesti dintr-o studentie altfel | Travelship: Calatorii memorabile pentru tineri

Calatorii in Erasmus: povesti dintr-o studentie altfel

Cu totii ne amintim cu drag de perioada studentiei (ma rog, unii dintre noi inca sunt norocosi sa o traiasca😆) insa pot spune cu mana pe inima ca absolut nimic nu se compara cu un ERASMUS.

In cazul meu (Stefan) ma pot declara de-a dreptul privilegiat, caci am beneficiat nu de unul, nici de doua, ci chiar de 3 programe diferite de Erasmus, in 3 orase diferite care mi-au intrat la suflet iremediabil. Cum a fost posibil sa merg in 3 Erasmus-uri? Este o intrebare care sta pe buzele tuturor atunci cand le povestesc despre studentia mea, insa chiar daca pare dificil, in realitate a fost foarte simplu. Sa incepem cu inceputul, deci.

Cum sa pleci in 3 programe Erasmus in cativa ani de studentie?

Infiintat in 1987, programul care ii poarta numele unuia dintre cei mai mari vizionari europeni, Erasmus din Rotherdam, a fost un adevarat succes si a suferit numeroase imbunatatiri de-a lungul anilor. Asa s-a ajuns ca, incepand cu 2013, sa fie posibila participarea la programe pe o durata de pana la 12 luni per ciclu de studii!

Asadar, este posibil ca intr-o studentie normala, care include licenta + master, sa petreci nu mai putin de 24 de luni departe de casa 😎!  Indiferent de modul in care tu alegi sa iti structurezi programele si implicit de numarul de programe, nu poti depasi aceasta durata.

Oricum, pentru mine a fost suficient sa aflu despre aceasta facilitate, caci am realizat intr-o clipa exact ceea ce vreau sa fac: cat mai multe programe in locuri diferite. Astfel am ajuns la 3: prima data in Perugia, superbul oras medieval din inima Italiei, capitala Jazz-ului si a ciocolatei, al doilea in Pavia, orasul lui Alesandro Volta si unul dintre cele mai mari centre universitare din Nordul Italiei si al treilea in Barcelona, probabil orasul meu favorit din cate am vizitat!

Calatorii memorabile din timpul Erasmus-ului

Este lesne de inteles ca un Erasmus iti ofera nebanuite posibilitati si iti deschide nunumarate usi, iar daca vorbim despre o persoana pasionata de calatorii, asa cum sunt eu, rezultatul nu putea fi altul decat o multime de calatorii minunate. Dintre care am sa va povestesc cateva memorabile!

Napoli si Coasta Amalfitana

Prima excursie adevarata din Erasmus a fost la Napoli. Nici nu putea sa fie altfel, caci era unul dintre locurile in care imi doream de prea multa vreme sa ajung, iar contextul a facut ca cei mai buni doi prieteni italieni de la vremea respectiva sa fie chiar napoletani. Perfect, caci am petrecut 6 zile de poveste prin Napoli, Costiera Amalfitana, Insula Capri si Pompei. Cea mai amuzanta amintire este o masa de pranz tipica, intre prieteni, inceputa la ora 2 si terminata putin dupa ora 8 seara. Nu am mai mancat nimic 2 zile dupa aceea 😂.

Paris, 3 zile pana la Craciunului

3 zile pana la Craciun este titlul unui film documentar foarte intersant despre povestea Revolutiei din 1989. Si tot cu 3 zile inaintea Craciunului am vizitat eu Parisul in 2015, cu ocazia primului Erasmus, in Perugia. Nu ajunsesem inca si am simtit ca este pur si simplu momentul ideal sa calatoresc in Orasul luminilor. Imbracat de sarbatoare, era cu atat mai special🙂.

Nu am sa uit vreodata Parisul din acele zile, inaintea Craciunului din 2015

Malta, inaintea furtunii!

Doua luni mai tarziu, cu doar cateva zile inainte sa termin programul si sa revin acasa, am ajuns in micuta dar incantatoarea Malta. Era de fapt un cadou primit cu ocazia zilei onomastice, asadar a fost binevenit, cu atat mai mult cu cat incheiasem cu bine prima mea sesiune de examene departe de casa.

Am impartit perioada celor 6 zile, petrecand 4 zile pe insula principala, iar in doua zile am pedalat printre colinele nu foarte inalte din Insula Gozo. Am ajuns si la Azzure Window, cu exact un an inainte ca o furtuna sa scufunde pentru totdeauna simbolul si una dintre atractiile principale ale Maltei!

Maroc, prima data in afara Europei

Pregateam de multa vreme o escapada in afara Europei insa nu avusesem pana atunci ocazia. Asa ca o oferta de zbor catre Marrakech din Bergamo, aflat la cateva zeci de kilometri de Pavia, casa mea pentru zece luni, a fost motivul perfect. Nu as fi avut nicio scuza daca ratam aceasta ocazie, asa ca am profitat din plin, petrecand nu mai putin de 11 zile de-a lungul Marocului. Am ajuns in cele mai frumoase locuri din aceasta tara, de la Desertul Sahara la Marrakech si de la Oceanul Atlantic la Chefchaouen, orasul albastru. Desigur, pe langa multe altele 😉.

Strazile din Fez, incremenite in timp

Madeira si primul zbor pierdut

Despre Madeira am scris si imi face mereu placere sa imi aduc aminte, chiar daca aventura a inceput cu un zbor anulat, primul pentru mine dealfel. Tot raul spre bine, as zice, pentru ca am reusit sa profit de ocazie si sa petrec un timp excelent alaturi de prietenii mei din Porto si sa descopar peindelete nordul Portugaliei, pana am reusit sa prind urmatorul zbor disponibil catre Insula Eternei Primaveri, 3 zile mai tarziu.

Si am avut suficiente zile si pentru Madeira!

Daca tot s-a anulat zborul, m-am bucurat de Porto si de Nordul Portugaliei

Curral das Freiras, satul dintre muntii Madeirei

Sardinia si ospitalitatea locala

La fel ca in cazul excursiei la Napoli, si in Sardinia mergeam pentru a vizita o prietena locala, Marta. Era la inceputul lui iunie 2017, spre finalul Erasmus-ului al doilea, din Pavia. Pe langa frumusetea si peisajele de poveste ale Sardiniei, m-am bucurat din plin de ospitalitatea Martei, care sunt sigur ca se va bucura citind asta (voi avea grija sa inteleaga😃).

Alaturi si cu multumiri speciale pentru… Marta, prietena sarda

Tara Bascilor si povesti de prietenie

Am ajuns la cel de-al treilea ERASMUS, cel mai scurt dintre cele 3, putin mai mult de doua luni de vis petrecute in Barcelona, pentru un program de intenship. Evident, nu au lipsit calatoriile, din contra, au fost foarte multe, insa voi povesti doar doua dintre acestea.

Prima dintre ele a fost in Tara Bascilor, unde am ajuns chiar pe 1 mai si am ramas cu gura cascata din mai multe motive.

Primul dintre acestea are legatura cu vremea, care este incredibil de schimbatoare. Imi aduc aminte momentul in care am aterizat si am iesit din avion, mergand catre terminal pe un frig patrunzator, cu ploaie si o temperatura ce nu depasea 6 grade Celsius. 3 ore mai tarziu ma prajeam la plaja din San Sebastian…

Al doilea lucru care m-a surprins a fost diversitatea culturala, arhitecturala si in general, de orice fel, dintre Euskadi, asa cum este numita Tara Bascilor in limba locala, fata de oricare alta regiune a Spaniei. M-am simtit mai degraba undeva in Marea Britanie decat in tara lui Cervantes.

Unul dintre satele de coasta traditionale din Tara Bascilor, Mundaka

Mallorca si fuga prin aeroport

Ultima poveste este una amuzanta si in plus are si un final fericit😄. Cum aveam 3 zile consecutive libere am decis sa vizitez Insula Mallorca, cea mai mare dintre Baleare. Si bine am facut, caci am descoperit locuri cu adevarat superbe.

Povestea amuzanata se leaga de faptul ca am omis din vedere niste lucruri. Sa le luam pe rand:

1. Perioada calatoriei era fix la inceputul Semana Santa, adica una dintre cele mai aglomerate perioade din Spania, in care toata lumea calatoreste. Evident, aeroportul era aglomerat de la prima ora!
  2. Zborul era la ora 6 dimineata, o ora mult prea devreme pentru programul meu de somn obisnuit.
  3. Chiar si in aceste conditii, nu am avut nicio problema sa imi petrec toata seara intr-un bar alaturi de cativa prieteni, astfel incat tot ceea ce am reusit sa obtin a fost o singura ora de somn.
  4. Socoteala de acasa nu se potriveste niciodata. Calculasem eu ca am nevoie de jumatate de ora pentru a ajunge la aeroport si de inca jumatate de ora pentru procedura de imbarcare. Ei bine, timpul pana la aeroport a fost de 45 de minute,  asadar trebuia sa ma descurc in 15 minute intr-unul dintre cele mai mari aeroporturi din Europa!
  5. In urma cu doar cateva luni fusese un atentat terorist in Barcelona, asadar nivelul de alerta era maxim. 2 filtre plus un control foarte serios al bagajelor.
  6. Poarta de imbarcare era exact la capatul terminalului…

Ce a urmat este usor de imaginat, o cursa nebuna, din pacate necronometrata, insa sunt absolut sigur ca ar fi fost un timp excelent chiar si pentru un concurs de atletism😀. Cert este ca am ajuns EXACT in ultima secunda, inainte de inchiderea portii de imbarcare.

Cam asta este o parte a povestilor mele din calatoriile din Erasmus. Evident, au fost mult mai multe calatorii si evident sunt mult mai multe povesti. Insa uneori e bine sa tii doar pentru tine anumite amintiri😉!