Vacanta in Africa - Destinatii | KENYA : Travelship.ro | Calatorii pentru tineri

Impresii din prima vacanta in Africa – Kenya

“It’s time for Africa” (am zis noi in 2019) si in acest articol putem sa va impartasim primele impresii din vacanta in Africa, asa cum am perceput-o noi alaturi de grupul de 13 prieteni cu care am fost.

Am calatorit in peste 50 de tari pana la 30 de ani, insa nu ajunsesem in Africa. Se stie ca tarile din Africa sunt mai putin accesibile, din start ai multe intrebari daca te pregatesti sa pleci in Africa (cum “Iarna nu-i ca vara”, asa si Africa nu-i Europa!).

Insa Africa e locul in care a aparut primul om de pe pamant, iar culturile de aici sunt pe cat de vechi, pe atat de impresionante. In acelasi timp, Africa e locul care a dat lumii conceptul de “safari” care a devenit celebru datorita experientei de aventura in sine si a peisajelor salbatice cum doar pe aici gasesti.

In plus, totul are energie aparte aici, ciudat de pozitiv la cat de saraci sunt oamenii, o energie pe care cu greu o poti explica.

De ce am ales sa vizitam Kenya?

Dintre tarile de safari, am ales Kenya pentru ca a fost cea mai buna optiune pentru a vedea doua dintre cele mai renumite rezervatii naturale (Masai Mara si Amboseli) fara a sta zile intregi pe drum sau a schimba prea multe avioane, fiind si una dintre cele mai accesibile variante.

In plus, Kenya este tara cea mai dezvoltata din Africa de Est, asa ca am putut vizita cunoaste si orasele din Africa, si anume centrul lor financiar, Nairobi sau Mombasa, vechea capitala de pe coasta. Si cu ocazia asta, am vazut si cum traiesc oamenii din Africa in marile favele si am avut sansa sa interactionam cu oamenii de acolo.

Nici cand vine vorba de plaje Kenya nu sta rau deloc, aici am gasit plaja Diani, o plaja de top in Africa, similara cu Zanzibar, insa nu atat de comerciala (pe aceeasi linie a coastei la Oceanul Indian, doar un pic mai in nord).

Impresii din vacanta in Africa

Ca sa incepem cu inceputul, Kenya a fost printre vacantele de varf, s-a calificat in top 10, pentru ca nu a semanat cu nimic si pentru ca a avut niste experiente de top despre care ne vom aminti mereu!
  • Am fost impresionati de oamenii de acolo. Desi multi traiesc la limita subzistentei, iar viata e cel mai adesea intre grea si foarte grea, oamenii sunt cu zambetul pe buze si sunt extrem de luptatori si dornici de a avansa. Multi dintre oamenii de aici erau implicati in proiecte internationale, ONG-uri si start-up-uri care sa duca tara mai departe. Unii dintre ei vorbeau de angel investors si peach-uri, iar discursul si planul lor de afaceri era cat se poate de convingator. Cred ca africanii au un sange de luptatori.
  • Oamenii cu care am interactionat au fost cat se poate de onesti, iar furnizorii kenyeni, foarte seriosi. Nici macar nu ne-am simtit agasati de vanzatori pe strazi, pentru ca oamenii au un bun simt aparte si, daca le spui o data ca nu te intereseaza, a doua intrebare va fi despre cum e vacanta ta in Kenya.
  • Per ansamblu, nu am avut un sentiment de nesiguranta pentru ca am fost in grup organizat si am avut ghizii mereu cu noi. Totusi, sunt cateva zone mai periculoase, dintre care Nairobi poate cel mai clar exemplu, si in general Kenya nu e o destinatie in care sa va plimbati neinsotiti.
  • Africa e o experienta unica pe care la un moment dat te sfatuim sa o incerci, o experienta ce nu se compara cu nicio alta destinatie si care iti va lasa un sentiment de liniste si uimire la final!

Ce ne-a placut in Kenya? Top 5 experiente din Kenya:

1. Safari-urile in parcurile naturale
Nu cred ca te asteptai sa incepem cu altceva, o fi cliseu sau nu, insa pana la urma pentru asta mergi in Africa si sincer nu stim pe nimeni sa nu fi ramas impresionat de experienta safariului, fie ca ii plac mai mult sau mai putin animalele.

In safari esti ca intr-un documentar: treptat se creeaza suspansul urmaririi unui nou animal si surpriza sa il poti vedea atat de aproape. Am vazut turme de lei, giraffe, antilope, elefanti, zebre, leoparzi, crocodili gigantici si chiar hipopotami.

Iar cadrul natural salbatic ne-am simtit precum in documentarele copilariei noastre si senzatia de a fi la cativa metri de aceste animale este cu siguranta unica! Unde mai zici de sentimentul de libertate in jeep-ul descoperit, cu binoclul la inaintare?

Am avut parte de 3 zile de safari in doua rezervatii diferite: Masai Mara si Amboseli. Masai Mara este unul dintre cele mai renumite parcuri de safari din lume. Este locul in care am intalnit si populatiile bastinase Masai Mara, populatii ce traiesc la fel ca pe vremuri, cu turme de animale pe care le apara de animalele salbatice.

Tot in Masai Mara poti surprinde si Marea Migratie intre lunile iunie si octombrie, atunci cand un million de “bestii” calatoresc dinspre Serengeti in Tanzania in Masai Mara. Am stat doua zile si am apucat sa vedem toate animalele salbatice visate (cu exceptia rinocerului care este foarte rar). Fermecator e si peisajul de savana cu multi copaci cu forme unduioase si un cer cum nu ai mai vazut (zici ca e facut din puf!).

Am incheiat cele 5 zile de safari din calatoria noastra in Kenya cu Parcul National Amboseli, supranumit si "Gradina Regala a Muntelui Kilimanjaro". Amboseli este renumit pentru celebrul peisaj cu muntele Kilimanjaro si cu turmele de elefanti, este mult mai bogat in vegetatie, are si zone mai mlastinoase (aici am vazut flamingo, multe alte pasari, dar si o familie de lei care iesisera la vanatoare).

E un mix bun sa le faci pe amandoua ca sa vezi populatiile locale, cat mai multe animalele salbatice, dar si peisajele cu Kilimanjaro si cu turmele de elefanti. Tot in Amboseli am descoperit si un lodge foarte dragut unde poti bea o cafea la terasa si admira turmele de elefanti cum vin spre tine.

sat masai mara Vacanta Africa Kenya

Noi printre Masai Mara

safari libertate animale salbatice africa kenya

It's time for Africa, time for safari!

peisaj safari animale salbatice girafe zebre safari africa kenya

Da, asa mai vorbim, suntem in safari!!!

tigri in safari

Un tigru pe care l-am urmarit ceva vreme

pui de lei cuib safari africa kenya

Am avut noroc sa vedem si cuibul de leuti

turma elefanti de aproape safari africa

Turmele de elefanti si elefantakis erau la doar 1-2 metri distanta

pasari albe delta safari africa

In Amboseli sunt si cateva zona mai mlastinoase...cu cateva psari interesante

pasari flamingo Vacanta Africa Kenya

...si cu sute de pasari flamingo!

vegetatie safari Vacanta Africa Kenya
2. Turul de favela din Nairobi
A fost una dintre experientele pe care unii dintre noi, spre surprinderea noastra, au considerat-o chiar mai tare decat zilele de safari!

Am petrecut jumatate de zi intr-una dintre cele mai mari favele ale Africii, Kibera, locul unde traiesc 250.000 de oameni pe o suprafata de numai 2.5 kilometri (cam cat Ploiestiul ca populatie, insa cu o suprafata de 25 de ori mai mica).

Da, aici oamenii traiesc in medie cu un dolar pe luna, cum am zice noi, “traiesc de pe o zi pe alta”, nu au nimic in proprietatea lor (nici macar locul pe care si-au construit din tabla un acoperis) si se lupta din rasputeri pentru ca maine sa fie o zi mai buna.

Am petrecut cateva ore bune in favela alaturi de un grup de tineri care au fost ghizii nostrii care au fost in acelasi timp si niste adevarati MC. Am ramas impresionati de cum a decurs totul, de la turul in sine pana la glumele lor, rimele pe ritmuri de hip-hop si povestile de viata!

Ne-au aratat cu mandrie locurile in care au crescut (scoala, terenul de fotbal, atelierele de creatie sau terasa unde isi mai petrec ei timpul), dar cel mai important, ne-au aratat ce inseamna “spiritul de comunitate”. Cum se ajuta, gatesc si au grija de copiii lor impreuna, dar si cum sar in ajutor in situatii de criza: spre exemplu atunci cand guvernul a decis sa faca un drum national in mijlocul favelei si oamenii si-au mutat casele deasupra caselor vecine. Cine ti-ar oferi un astfel de ajutor in Romania sau in Europa?

Ne-am dat seama ca noi am uitat ce inseamna spiritul de comunitate (ne mai jucam cu acest concept prin workshop-uri, dar nu ne cunoastem majoritatea vecinilor si nu intereseaza prea mult sa facem ceva pentru binele public). Ei bine, aici oamenii nu isi permit sa fie pasivi pentru ca nimeni altcineva nu face nimic pentru ei, iar guvernul a gasit solutia simpla de a-si lua mainile de pe ei pe motiv ca stau ilegal: ca urmare ei singuri si-au facut ONG-uri pentru a strange bani pentru canalizare, au propria profesori si fiecare dintre ei face si munca in folosul comunitatii (de la predat, la coaching sau infiintare de ONG-uri).

A fost o experienta care ne-a deschis ochii si ne-a impresionat extrem de placut, e departe de ce ne asteptam si chiar credem ca acesti copiii merita un ajutor pentru a avea o sansa in viata.

favela africana Vacanta Africa Kenya

fotbal in favela Vacanta Africa Kenya

fotbal kenya Vacanta Africa Kenya

3. Party in lodge-ul din Masai Mara cu foc de tabara
In lodge-ul din Masai Mara, am pregatit o seara cu foc de tabara si cu un party in stil romanesc-kenyan. Am adus ceva bautura la noi si muzica buna si a iesit o petrecere pe cinste, mai ales ca la un moment dat ni s-au alaturat si kenyenii. In plus, atmosfera de langa focul de tabara sub cerul cu sute de stele ce luceau ca diamantele pe cer ne va ramane mult timp in minte.

populatie africana Vacanta Africa Kenya

masina safari Vacanta Africa Kenya

4. Tot in Nairobi am fost la un orfelinat de girafe
Desi in safari vezi atat de multe animale, nu te poti juca cu ele ca la un orfelinat. Aici le-am dat de mancare girafelor si le-am mangaiat, fiind cu siguranta o experienta ce merita incercata! Animalutele de aici au fost gasite orfane, fiind salvate si ingrijite aici, iar oamenii centrului le trateaza ca pe membri ai familiei - fiecare are numele sau, propria poveste si propriul ingrijitor.

orfelinatul de girafe vacanta africa kenya

5. Turul cu barca de la Diani
In Diani, am avut o zi plina cu barca in larg in care am vizitat cateva sate traditionale, o pestera, am vazut delfini, am facut snorkelling in Parcul Marin Kisite-Mpunguti (zona e perfecta pentru snorkeling!), am luat pranzul cu localnicii si ne-am bucurat de cateva plaje pustii cu apa de un turcoaz perfect. Dupa zilele de aventura din safari, relaxarea la plaja ne-a prins foarte bine si a fost exact ce trebuia pentru incheia vacanta in forta!

selfie in piscina prieteni grup distractie calatorie de grup

Am ajuns la relaxare!

cuplu paradis plaja pustie africa barca kenya

Peisaj de Thailanda, cu plaje de vis

snorkeling pesti corali diani beach kenya

Ne-am balacit si la snorkeling

coasta oceanului indian Vacanta Africa Kenya

Si am putut admira peisajul pitoresc

Ce nu ne-a placut in Kenya?

• Exista multi oameni ai strazii, care poate nu arata foarte prietenosi si intr-adevar unii nici nu sunt (furturile sunt frecvente in Nairobi sau “Nairobbery”).
  • Cazarile sunt mult sub a ceea ce vedeti pe site-urile de rezervari. Fie ca o cazare are poze infrumusetate sau nu sta bine la capitolul curatenie, fie ca nu mentioneaza ca la parter are un bar de striptease, exista multe surprize pe care le puteti avea cand vine vorba de cazari.
  • Preturile si costurile sunt destul de mari (de la cele de supermarket la restaurante, tururi sau intrari), chiar daca Kenya este o tara cu un nivel scazut de dezvoltare. Ca sa va faceti o ideee, PIB-ul per cap de locuitor in Kenya este de 6 ori mai mic ca in Romania, cu siguranta datorita populatiei destul de numeroase care traieste cu un dolar pe zi. Cu toate acestea, preturile de la magazine sunt mai mari ca in Romania si, pentru localnici, totul pare destul de inaccesibil.

Sfaturi pentru o vacanta in Kenya

• Inchiriaza-ti binoclu si ia-ti un aparat performant cu zoom mare, merita din plin!
  • Mergi cu un grup mai mare: safari in Africa chiar e o vacanta de grup din mai multe motive. Pe de o parte, esti mai in siguranta cu grupul si iti poti lua ghizi locali, e mai ieftin (mai ales partea de safari care ajunge la costuri foarte mari pentru doua persoane), e mai multa distractie (si aici gandeste-te ca vei petrece mult timp in safari, in masina sau pe barca si inclusiv seara se sta cu grupul – nu e in ca in alte destinatii sa te plimbi pe stradute sau sa iesi in oras).
  • Interactionati cu localnicii, fiti deschisi pentru a intelege cultura si obiceiurile lor. Veti fi placut surprinsi cat de prietenosi sunt!
  • Faceti-va toate vaccinurile necesare pentru Kenya (febra galbena, 1 vaccin comun pentru Poliomelita/ Tetanus/ Difterie/ Tifus si eventual cele de hepatita, care desi nu sunt obligatorii, e bine sa le aveti facute). In plus, va mai trebuie pastile de malarie, pe care va recomandam daca aveti posibilitatea sa le cumparati de undeva din tarile mai din vest ale Europei. Pastilele ce ne-au fost recomandate noua se numesc Malarone si se pot achizitiona si pe baza retetei scanate de la doctor in care e mentionat ingredientul activ, Atovaquone/Proguanil). Exista pastile importiva malariei si in Romania, insa multe persoane s-au plans de afecte adverse.
lei safari calator go pro africa kenya

Cu zoom-ul nostru am putut urmari si o familie de lei (vreo 7 leoaice care mergeau coordonat si gratios)

lei cuplu in safari africa

Ei, inteleg ca aveti binoclu, dar nu mai fiti asa indiscreti! :))

plaje salbatice Vacanta Africa Kenya
africani kenya turisti grup tineri interactiune cu localnicii

Peripetii... iar localnici ne-au sarit in ajutor sa ne aduca apa

prieteni piscina relaxare calatorie de grup friends

"Friends": The one at the pool

Fii inspirat de Kenya! 😍

“Out of Africa” este un film pe care l-am vazut inainte sa plecam in Kenya si care ne-a inspirat, fiind un film ce te duce cu gandul la vremurile de haiducie! Actiunea se petrece pe vremea coloniilor din Kenya, pe vremea marilor plantatii, cand o ducesa daneza se indragosteste de cel care a inventat chiar conceptul de “safari” in lume, un spirit tanar si iubitor de natura si animale salbatice.

Pentru 2020, am planificat pentru octombrie o calatorie de grup in Kenya, mai multe detalii aici. Speram sa se remedieze situatia pana atunci si putem calatori in siguranta oriunde ne dorim :).

Iar pentru ceva ritmuri si imagini autentice kenyene , puteti urmari acest filmulet din calatoria noastra in Kenya!

van jeep safari africa kenya

Africa nu se compara cu nimic, trebuie sa o incerci! ;)

Parcul National Amboseli Vacanta Africa Kenya
safari la apus calatorii pentru tineri africa

Freedom

Alte articole:

6 septembrie 2020
curiozitati despre lume

21 de curiozitati interesante despre lume

Cu aproximativ 200 de tari si peste 7,5 miliarde de oameni, descoperim zilnic o multitudine de curiozitati interesante despre lume. In tinuturile Kiwi, de exemplu, vei gasi cea mai mare densitate de proprietari de animale de companie de pe planeta. Si in Nicaragua, vei gasi unul dintre singurele doua steaguri din lume care prezinta culoarea mov. Esti insetat de mai multe curiozitati despre lume si despre populatia ei in continua […]
12 iulie 2020
symi insule grecia

Top 10 cele mai frumoase insule din Grecia

Atmosfera paradisiaca si natura salbatica, intr-o combinatie de poveste, poti gasi cu siguranta pe cele mai frumoase insule din Grecia. Grecia continua sa ramana alegerea europenilor pentru locul preferat de vacanta, fiind varianta accesibila a insulelor exotice. Si daca ai fost in Grecia stii ca insulele grecesti sunt diferite, autentice, pline de magie si de trairi nemaintalnite, o poveste magica. Noi nu am calatorit foarte mult in Grecia in mod […]
10 iulie 2020
destinatii culinare in jurul lumii

11 destinatii culinare in jurul lumii

Daca iti place mancarea si doresti sa explorezi cateva destinatii cu adevarat fantastice, avem pentru tine o lista cu 11 destinatii culinare in jurul lumii. In realitate sunt mult mai multe tari care reprezinta adevarate paradisuri pentru gurmanzi.  Adaugarea de activitati culinare la itinerarul tau de vacanta este una dintre cele mai bune metode de a experimenta cultura destinatiei in care te aflii. Daca exista un lucru pe care il […]
26 iunie 2020
vacantele dupa covid simona stanescu alex lipa lipa

Cum vor arata vacantele dupa Covid? – INTERVIU cu Simona si Alex de la LIPA-LIPA

Odata cu relaxarea masurilor sociale cauzate de COVID, dupa primele plimbari in natura si intalniri cu cativa apopiati, parca rasare timid si intrebarea legata de vacante: “Vom mai avea vacante in 2020? Sa ne planificam ceva?”. Cu totii am vrea sa stim cum vor arata vacantele si cum vom calatori dupa COVID. Cu siguranta nu exista un raspuns pe care sa putem paria, insa in acest articol ne-am gandit sa […]
18 iunie 2020
vacantele dupa covid interviu cu andrei alexandrescu coach cum vom calatori

Cum vor arata vacantele dupa Covid? – INTERVIU cu Andrei Alexandrescu

Odata cu relaxarea masurilor sociale cauzate de COVID, dupa primele plimbari in natura si intalniri cu cativa apopiati, parca rasare timid si intrebarea legata de vacante: “Cum vor arata vacantele dupa COVID? Cum vom calatori in 2020?”. Cu siguranta nu exista un raspuns pe care sa putem paria, insa in acest articol ne-am gandit sa intrebam mai multi influenceri sa aflam perspectiva lor, de la experti in turism la bloggeri […]

Buna! Vrei sa afli primul despre calatorile memorabile organizate de noi si sa afli noutati despre destinatii si vacante?

Aboneaza-te la newsletterul nostru saptamanal si vei primi cel mai tare email din Inbox-ul tau! ;)

Fii la curent cu cele mai tari calatorii si experiente!

DE CE #CALATORIICUTRAVELSHIP?

Aventuri memorabile pentru tineri

Prietenii de neuitat

Experiente acasa la localnici

Oricand in vacanta! (plata in rate)

Fara stres, gata de plecare!

Aventuri, nu vacante banale!